Tu cum mergi la birou?

Pentru a te convinge sa renunti la masina (daca nu ai facut-o deja), noi am facut un experiement, ca sa vedem ce mijloc de deplasare este cel mai eficient in realitatea traficului din Bucuresti.

De unde ne-a venit ideea?
Saptamanile trecute am descoperit acest grafic al Comisiei Europene, care evidentiaza cat de mult timp pierdem anual, per locuitor, in trafic.

Loc 9 in UE in 2017Loc 7 in UE in 2016Loc 7 in UE in 2015

31 de ore pierdute anual in trafic

Surprinzator, nu suntem pe ultimul loc in materie de timp pierdut in trafic. Insa, probabil (aici ne dam cu presupusul), asta tine si de faptul ca datele au fost colectate si din mediile rurale. Sa nu ne amagim, Bucurestiul ramane in topul celor mai congestionate orase din lume. La momentul conceperii acestui articol (zi de munca, ora 12 pranz), TomTom traffic index il plasa, in timp real, pe locul 5 in lume, cu un coeficient de aglomeratie undeva la 50%.

 

 

Echipament de ciclism de la 4F Sportswear
Borsetă ciclism talie 4F Sportswear Mănuși de bicicletă unisex 4F Sportswear    Manusi de bicicleta unisex 4F Sportswear   Manusi de bicicleta unisex 4F Sportswear   Cască de bicicletă unisex 4F Sportswear

Astfel, am zis sa facem si noi un mic experiment, in care Andrei a mers, in functie de programul sau zilnic, cu bicla, cu masina sau pe jos, catre birou. Iata ce a aflat:

Test Bike to work VS Drive to work VS Walk to work

Bike to work

Drive to work

Walk to work

Timp11 min20 min (intr-o zi libera)42 min (include o oprire la cafea si la farmacie)
Calorii12048160

Bike to work

Cam asa arata “naveta” de dimineata, de acasa pana la munca. Este corect ca eu (Andrei) stau relativ aproape de unde lucrez, iar pana la birou am destule optiuni de traseu (bulevarde, trotuare late, strazi laturalnice).
Am facut doar 11 minute (aici sunt incluse si minutele in care am stat la semafoar), dar tipul acesta nu e standard. In unele zile ajung chiar putin mai repede, chiar si sub 10 minute, iar in altele undeva la 16 minute. Oricum, asta imi permite sa plec de acasa la 9 si sa nu ajung prea tarziu la birou. Pe langa asta, mai ard si 118 calorii si apuc sa ma mai bucur si de peisajele urbane, mai ales prin cartierul cu vile vechi din zona Foisorul de Foc. Ce este foarte interesant e ca am avut viteza medie, atat pentru bike cat si pentru masina aproape identice: 16.5km/h BIKE, respectiv 16,8 km/h MASINA.

Drive to work

Am decis sa merg cu masina luni, 6 mai. A fost fix ziua de dupa saptamana cu zilele libere de 1 mai si Paste. Mai si ploua. Insa, a fost surprinzator de liber, iar experienta imi spune ca as fi facut cam dublu, intr-o zi normala de trafic in Bucuresti. Recunosc, detest, urasc din tot sufletul statul in masina, in coloana, la semafor, claxonatul samd. Este, de fiecare data, o experienta total neplacuta si stresanta pentru mine. A fost, insa necesar, pentru ca in seara aceea trebuia sa ajung si la parinti pentru a duce ceva. Pe langa totala lipsa de miscare in masina, condusul si statul in vehicul aduc un risc si mai mare: faptul ca aerul din interiorul unei masini aflate in coloana este cel mai toxic posibil, in comparatie cu mersul pe jos sau bicicleta. Poate ca faptul ca stiam aceste lucruri a fost ca un placebo, insa simteam mirosul puternic de gaze de esapament in masina, iar acest lucru se datoreaza faptului ca masina, intr-o anumita masura, recircula aerul din interior, aer ce este tras, in prima faza, dinspre botul masinii, adica direct de langa esapamentul vehiculului din fata.
Revenind, chiar daca am facut destul de putin timp pana la birou, 20min, am ars cele mai putine calorii, 48 calorii, iar la final am simtit nevoia sa stau 10min in fata cladirii, pentru a ma aerisi. Nota bene, daca as avea de parcurs o distanta mai mare catre birou, timpul de condus s-ar mari exponential. Iar eu lucrez intr-o zona de pe Bd. Dacia, unde locurile de parcare insa sunt disponibile. Timpul s-ar dubla daca as sta langa o zona cu cladiri mari de birouri.

Walk to work

De departe, modul de a merge la birou care imi place cel mai mult. Ma simt revigorat, linistit si intr-o stara generala mai buna dupa ce merg catre birou. e drept, trebuie sa plec mai devreme, pentru ca fac approximativ 30 min, cel mai mult dintre cele 3. In cazul de fata am facut 41 de minute, pentru ca m-am oprit si la un 5 To Go si la farmacie. Insa, am ars cele mai multe calorii, 160 calorii. Si de multe ori combin mersul si cu mici devieri de la traseu, pentru a admira vilele vechi din zona, sau pentru a ma opri la diverse magazine.

Astfel, cred ca nu exista un castigator clar. insa, daca ne raportam si masuram timpul sau caloriile arse, atunci masina iese clar in pierdere. Calitatea vietii, asa cum o masoara cei din “afara”, se reflecta in mod clar in ore de miscare facute si, cel mai important, timpul liber pe car eil avem. Si aici incerc sa va conving, ca statul in masina, aceste ore pierdute zilnic in care efectiv nu facem nimic, sunt cele mai nocive pentru calitatea vietii noastre. Multi imi veti spune ca in masina raspundeti la mailuri sau va mai ocupati de munca sau de lucruri casnice. Insa aceste lucruri doar se adauga la nivelul de stres cotidian. Bucurati-va, zilnic, de 1 ora de deconectare totala. Fara telefon, mailuri, facebook, instagram samd, si incercati sa mergeti cu bicicleta la munca, sau pe jos. Pe langa efectul benefic pentru fizic, cred ca veti resimti cel mai mult pauza mult necesare pentru psihic.

 

Echipament de ciclism de la 4F Sportswear

Ochelari ciclism 4F Sportswear   Ochelari ciclism 4F Sportswear   Rucsac ciclism 4F Sportswear   Borseta ciclism 4f Sportswear   Rucsac ciclism 4F Sportswear

 



4fstore.ro%20