In februarie 2023 am organizat, alaturi de Backcountry Romania, tabara de freeride Parang Ride & Fly. Numele a fost ales cu talc, pentru ca base camp-ul nostru pentru weekendul la inaltime a fost chiar acasa la Toma Coconea, acolo sus, pe marginea partiei ce urca spre Vf Parangul Mic, chiar langa faimosul telescaun de la Outrun the Lift.

Au fost 3 zile de riding in conditii cat se poate de variate, de la zile geroase si insorite, la atmosfera mohorata, ploaie marunta si zapada uda. Insa efortul a meritat 100%, pozele vorbesc de la sine.

Eu si Cristina am ajuns de joi, cu o zi mai devreme. Drumul din Bucuresti pana la Parang nu este deloc dificil. Am urmat A1 catre Pitesti si Ramnicu Valcea. De acolo am urmat Meridionalii pana la Tesila. Valea Jiului iarna este superba, intreaga vale are asfalt nou, versantii foarte abrupti sunt impresionanti, iar vechea infrastructura miniera comunista arata ca niste catedrale gotice steampunk. In Petrosani am facut cumparaturile, pentru ca urma sa ne gatim singuri la pensiune, iar de acolo am urcat spre statiunea Parang. Am urcat intai cumparaturile si bagajele in noul telescaun, ca apoi sa ne imbarcam si noi. Asa e la Parang cand e zapada multa, drumul de asfalt ce urca la statiune nu se curata, el trecand fix prin partie, astfel ca singura meto de urcare e cu cele 2 telescaune.

Parang freeride camp 2023 - acasa la Toma Coconea

Apusul din prima seara la Parang

Era deja dupa masa tarzie cand am ajuns la pensiune. Ne-am schimbat rapid si am urcat spre vf. Parangul Mic, cu scopul de a vedea starea zapezii si sa vad pe unde urma sa conduc grupul zilele urmatoare in turele ghidate. Muntele ne-a rasplatit cu un apus frumos, chiar daca zapada nu era grozava, mai multa tabla. Cristina a avut o mica problema la legaturile de la split, facand pretextul ideal pentru niste poze tematice.

Reparand splitul Cristinei

Tranzitia la schiurile mele Armada Locator – thanks to snowsports.ro

Returul spre casa a fost la frontala. Gasca deja ajunsese la cazare, iar o parte ne asteptau la una dintre cabane, la cina si vin fiert.

O poza blurry cu intoarcerea la cabana

A doua zi am decis sa profitam de vreme buna si sa ne facem incalzirea pe partie la Straja. Era senin, vantul nu exagera, iar peisajele de pe Vf Straja ne-au rasplatit drumul pana acolo, care nu a fost tocmai usor. Ca sa ajungem la Straja am coborat pe schiuri pana la masini, am condus pana la baza muntelui la faimoasa parcare neingrijita de la Straja, ca apoi sa urcam cu gondola pana sus in statiune. Acolo am luat fiecare partie la rand, dar la final ne-am grupat cu totii pe partia Canal, iar de acolo am urcat la foci pana pe varf, pe langa telescaunul abandonat.

Parang freeride camp 2023 - acasa la Toma Coconea

Marea de nori ce se vedea spre sud

O parte din gasca, pe Vf Straja

Peisajul muchiei, inapoi spre statiune

La intoarcere spre Parang am mancat foarte bine Casa de Vis, dar unde poate ca ne-am intins pre mult, pentru ca era deja intuneric la revenirea noastra la telescaunul Parang. Acesta era deja inchis, astfel ca am decis sa urcam cu masinile cat se putea pe drumul de asfalt, iar de acolo sa o luam pe foci pana la pensiune. Se incalzea si zapada deja era pe duca, dar am reusit sa gasim o trasa buna pana la Toma acasa. Urcarea la frontala a facut deliciul trupei.

Parang freeride camp 2023 - acasa la Toma Coconea

Plecarea de la locul de parcare

Ne alegeam liniile cu grija pe peticele de zapada

Peisajul vaii sub noi

Ultimele doua zile e-am petrecut in Parang, nu am mai coborat de pe munte. O zi am dedicat-o integral VF Parangul Mic si partiei Slima, faimoasa partie abandonata din statiune, locul unde oricine si-ar dori sa se dea pe o zi de powder alert. Noi am abordat-o initial de la cabana, pe foci, pe un approach superb prin padure, ca apoi sa o coboram pana jos la vechiul telescaun, pentru o urcare.

Parang freeride camp 2023 - acasa la Toma Coconea

Pe foci prin padure inspre Slima

Having fun pe Slima

Locul are caracter, fapt ce devine certitudine atunci cand decizi sa urci inapoi cu vechiul telescaun. Pe langa pretul derizoriu, ai o experienta care te transporta inapoi in timp in anii 70. Intreaga statiune pare blocata in timp, insa tocmai acest fapt o face ideala pentru freeride, pentru ca nu este aglomerata. Am avut noi putin ghinion ca ultima zi a venit cu tempreaturi ridicate, insa aici ai poate cele mai lungi coborari de freeride de la noi din tara, deservite de instalatii. Pe un powder day adevarat, poti cobora pe sub telescaunul vechi, prin pasunile localnicilor. Iar de Slima nu mai zic, unde sunt kilometrii de coborare pe o partie ce aduna tot pulvarul suflat de pe varf.

Parang freeride camp 2023 - acasa la Toma Coconea

Imbarcarea la vechiul telescaun. In pret primesti si o paturica, sa nu ti se faca frig pe urcare.

Pasunile de care va povesteam

Postmodernism

Au fost 3 zile misto si deabia astept sa revin si in 2024, la urmatoarea tabara Parang Freeride Camp 2024.