Acum cateva luni va povesteam pe blog de ce este infinit mai rapid, practic si indicat sa mergeti cu bicicleta la birou (articol pe care il gasiti aici), in detrimentul masinii. Am folosit atunci multe date oferite de cei de la GCN pentru a evidentia ca poluarea orasului este exponential multiplicata de atmosfera inchisa a masinii.

Iata ca cei de la GCN revin cu inca un video prin care evidentiaza si mai bine de ce trebuie sa renuntam complet in moras la masini si sa le inlocuim cu bicicleta:

Poza 1 ne arata amprenta noastra de carbon, daca mergem zilnic 30 mile cu masina catre/de la birou, 30 de mile pe zi >> 293 Kg de CO2, anual, per masina. O scurta cautare pe net ne indica nurmarul de masini din Bucuresti, undeva la 1.3 milioane in 2018. Asta inseamna aproximatix 380 MILIOANE KG CO2 / AN….

Amprenta anuala de carbon, daca folosim masina zilnic

Amprenta anuala de carbon, daca folosim masina zilnic

Poza 2 ne arata cat am reduce din amprenta daca am folosi bicicleta. Da, mersul pe bicicleta, pe aceeasi distanta, produce doar 0.08% din CO2 emis de masina…..

Cat putem reduce din amprenta de carbon, daca folosim bicicleta

Cat putem reduce din amprenta de carbon, daca folosim bicicleta

Echipament de ciclism de la 4F Sportswear

Ochelari ciclism 4F Sportswear   Ochelari ciclism 4F Sportswear   Rucsac ciclism 4F Sportswear   Borseta ciclism 4f Sportswear   Rucsac ciclism 4F Sportswear

 

Poza 3 arata costurile de mentenanta ale unei masini, pe durata unui an. Aici intra carburant, intretinere, piese de schimb si diverse altele. Daca inmultim, sa zicem, pe 10 ani, suma ajunge la 15000 GBP, pe 20 ani la 30000 GBP. Decideti voi ce ati putea sa faceti cu banii astia.

Costurile anuale de intretinere si folosire ale unei masini

Costurile anuale de intretinere si folosire ale unei masini

Poza 4, in comparatie, ne indica cat costa sa folosesti o bicicleta pe durata unui an (piese de shimb, consumabile, etc). Vorbim de 13% din costurile unei masini, la care adaugam o vizibila imbunatatire in stilul de viata si sanatate fizica si mentala.

Costurile anuale de intretinere ale unei biciclete

Costurile anuale de intretinere ale unei biciclete

La toate acestea se adauga cele 2 motive care primeaza in orice oras: bicicleta este infinit mai practica, iar cu ea nu vei avea niciodata grija gasirii unui loc de parcare. Sa ne aducem aminte ca in Bucuresti, soferii pot pierde pana la 45min in cautarea unui loc de parcare, timp ce se aduna la cel deja petrecut in trafic. Va repet, confortul nu este egal cu utilitate. La noi, din pacate, lumea inca mai confunda comoditatea cu ceva benefic, ceea ce este fundamental gresit atunci cand pierze 2-3h pe zi in trafic. In acele 2-3h ai putea sta cu copilul/familia, ai putea face sport, ai putea citi, invata ceva nou, sau, daca esti mai lenes, ai putea dormi 🙂

 

Echipament de ciclism de la 4F Sportswear
Borsetă ciclism talie 4F Sportswear Mănuși de bicicletă unisex 4F Sportswear    Manusi de bicicleta unisex 4F Sportswear   Manusi de bicicleta unisex 4F Sportswear   Cască de bicicletă unisex 4F Sportswear

 

Nu exista problema "locului de parcare"

Nu exista problema “locului de parcare”

Bicicleta este infinit mai practica

Bicicleta este infinit mai practica

Restul in vedeti foarte bine evidentiat in filmul celor de la GCN, baieti care militeaza zilnic pentru a aduce cati mai multi adepti la religia bicicletelor. Daca esti inca un “eretic” (zis in gluma, nu sariti) dedicat zeului petrolului, atunci iti recomand sa asculti REM – Losing my religion 🙂

 

 

4fstore.ro%20