Salutare, prieteni!
Ne-am gandit ca, daca tot se anunta temperaturi de vara pentru weekendul ce urmeaza, ar fi frumos din partea noastra sa oferim cateva detalii despre recunoasterea traseului Prima Evadare pe care am facut-o saptamana aceasta.
Acum doua zile, pe 18 aprilie, ne-am bucurat de o zi libera de la birou si am decis sa iesim la recunoasterea traseului Prima Evadare 2018. Inregistrarea turei, pe scurt, o gasiti mai jos, oferita de aplicatia Relive, la care ne-am conectat conturile de Strava.
Pentru ca vremea a fost tare prietenoasa cu noi in aceasta primavara, am decis ca ar fi momentul ideal sa testam cap – coada tot traseul, fara grija noroiului si al baltilor. Insa am plecat pregatiti, cu traseul pentru vreme ploioasa incarcat in telefoane (harta GPX o gasitit aici), doar ca sa fim linistiti, daca ar exista cumva zone extinse de noroi, inca protejate de padure.
Intalnirea a fost in oras, de unde ne-am facut incalzirea prin trafic pana la Aleea Privighetorilor. A fost placut sa vedem ca, desi era miercuri, copiii de la cluburile sportive isi faceau antrenamentele de sosea pe traseul de la Ikea. Am facut un scurt pitstop de aprovizionare la Mega-ul de la Jolie Ville, cu ceva izotonic si 2 merdenele. Recunosc, am un mare fetish pentru un pateu cald atunci cand ies pe tura.
Am iesit pe traseu exact ca in ziua evenimentului. Am plecat de la academie si am luat-o pe sosea spre Tunari. Stanga la Zoo si apoi am intrat in padure. Verdele crud de aprilie al copacilor a fost o bucurie pentru ochii ingreunati de iarna in oras. Mirosul de leurda era puternic. Inca de la inceput visam la o saramura sau o portie de mici la final, in Snagov.
Prima portiune grea si ce va avea mare nevoie de atentia organizatorilor a fost cea din dreptul complexului Greenfield. Aici s-a resimtit prezenta constanta a utilajelor grele de pe santier, iar intreaga zona a traseului este sapata adanc, aproape impracticabila. A fost nevoie sa o luam fie la pas, fie pe calea ferata dezafectata de langa.
Dupa o traversare plina de emotii a centurii, am intrat direct in zona Fortului. Aici zona e perfecta, desi vechiul fort este inundat complet, poteca este in stare foarte buna. Mare atentie la gropile mari create la surparea unor portiuni din fort.
Imediat dupa fort a urmat a doua portiune mai dificila. Podetele de lemn de dupa Fort erau aproape acoperite de apa. Zona inca este inundata, iar la o trecere comuna in forta a mai mult de 2-3 rideri, unul dintre podete sigur se va lasa sub apa. Imediat dupa este o zona inundata si plina de noroi. Daca nu vreti sa va murdariti, recomandam o trecere prin partea extrem stanga, unde pamantul poate sustine un rider pe bicicleta.
De aici, o buna parte din traseu este in stare exceptionala. Uscat complet, poate putin prea prafuit, dar cu peisaje minunate. Fiind mijloc de aprilie, toate campurile sunt acoperite de rapita inflorita. Check it out!
La Crocodili inca erau balti, insa considerabil mai mici, lasand loc suficient de trecere prin ambele parti, pe langa ele. Ultima zona cu probleme a fost imediat dupa lacul de la Palatul Ghica. Fiind in timpul saptamanii, palatul era inchis, asa ca am ocolit gradina si am luat-o prin sat pana la dig. Am facut un popas de poze si hidratare pe dig, ca apoi sa continuam pe langa lac. La iesirea din zona este o portiune de 50m, lucrata intens de un excavator, cu multa huma inca umeda. Si aici a trebuit sa pasim usor si sa o luam la pas, pentru ca riscam sa ne afundam.
In rest, traseul a fost in conditii bune, cu eventualele mici exceptii si cateva balti mai mici. Ne-am bucurat si de portiunea tehnica din zona tunelului.
Un singur off am avut si noi, acela ca in Snagov era mai totul inchis. Asa ca am facut popas la Profi-ul din Snagov, unde ne-am ghiftuit din nou cu pateuri, croasante si senvisuri. Ce sa facem, ” asa e in tenis”. 🙂
In concluzie, daca evenimentul ar fi avut loc in aceasta saptamana, date fiind traseul super uscat si rapid, destul de prafuit si cu vant cam puternic, un mare avantaj l-ar fi avut riderii cu hard tails usoare, roti umflate bine de tot si cu profil redus (ceva gen un Continental Race King). Poate chiar si un ciclocross sau gravel bike ar fi la fel de adaptata pentru conditiile din aceasta saptamana. Cu siguranta ca Giantul meu XTC Advanced ar fi fost o alegere foarte buna.
Toate pozele si filmarile le gasiti la finalul postului, in ordine cronologica, pentru a va face o idee buna pentru iesirea din weekend.
Daca vreti sa aveti traseul la indemana, noi recomandam suportul de telefon GP Connect, pe care il gasiti la un pret foarte bun la Bike Nature, aici. Iar Aplicatia ideala, din punctul nostru de vedere, pentru navigatie pe hara GPX este OsmAnd, in care poti incarca orice harta GPX, iar aplicatia iti ofera navigatie turn by turn. Foarte utila!
Spor la pedalat!
#BikePoint
Like & share!